Navštivte náš blog, kde najdete NOVINKY v našem sortimentu a aktuální AKCE, které právě probíhají.


4 zásady pro efektivní jarní úklid.

7. května 2024

Přečtěte si, jak efektivně zorganizovat jarní úklid a vytvořte kolem sebe čisté a pozitivní prostředí, ve kterém se vám bude dobře žít, ale i pracovat.

Příchod jara, to jsou nové začátky a očista. Dopřejte ji i svému domovu a pracovním prostorám. Přečtěte si, jak efektivně zorganizovat jarní úklid a vytvořte kolem sebe čisté a pozitivní prostředí, ve kterém se vám bude dobře žít, ale i pracovat.
1. Vybavení pro úklid si připravte včas
Než se do toho pustíte, zkontrolujte, že vše pro úklid už máte – jak čisticí prostředky, tak i pomůcky. Většinu z nich jen tak nenahradíte a na jejich pozdější pořizování nebude čas.
 
Základem výbavy pro důkladný i rychlý úklid jsou:
TIP: Pro různé činnosti se vybavte mikrovláknovými utěrkami různých barev, udržíte tak hygienické podmínky. Přečtěte si o výhodách čisticích utěrek TORK.

   

 

2. Čím začít? Zvolte strategii úklidu

  • Udělejte si prostor: ukliďte všechny předměty z pracovních stolů, kuchyňských linek, polic a jiných odkládacích ploch tam, kam patří.
  • Zbavte se prachu: zaměřte se na místa, která jsou běžně přehlížena během pravidelného úklidu, jako je prostor za nábytkem, světla nebo vysoké police. Setřete z nich prach a odstraňte případné pavučiny.
  • S vysáváním počkejte: Abyste se vyhnuli dvojí práci, kdy setřený prach dopadne na vyluxovanou podlahu, mytí a vysávání podlahy se věnujte až po odstranění veškerého prachu.

 

Úklidový plán

Pomůže vám také vytvoření úklidového plánu, do kterého vyznačte jednotlivé úkony dle priority. Díky tomu se nestane, že něco opomenete nebo že bude velký úklid probíhat nesystematicky. Úkoly rozdělte na denní, týdenní a měsíční, zajistíte tak pravidelné udržování čistoty.

3. Čisté pracovní prostředí = lepší soustředění na práci

Hygiena a pořádek na stole, ale i v jeho okolí významně ovlivňuje produktivitu při home office i na pracovišti. Při úklidu kanceláří (i těch domácích) se proto zaměřte především na minimalizování předmětů, které vizuálně narušují vaši koncentraci – pořiďte si šanony a boxy na faktury a další důležité papíry.

Zajistěte pravidelné čištění a dezinfekci povrchů, kterých se vy nebo vaši zaměstnanci často dotýkají, jako jsou klávesnice, myši, telefony, vypínače světel a dveřní kliky nebo tlačítka výtahu. S rychlou a účinnou eliminací bakterií a virů pomůžou vlhčené dezinfekční ubrousky. Pro úklid kanceláří, ale i hotelových pokojů nebo velkých ploch jiných provozů pořiďte úklidový vozík.

  

4. Zapracujte na hygienických návycích a usnadněte jejich dodržování

Abyste nemuseli podobně důkladný úklid organizovat hned příští měsíc, zasaďte se o to, aby byl pořádek snadno udržovatelný:

  

 

Na čistém pracovišti se budete vy i vaši zaměstnanci cítit mnohem lépe, pravidelným nejen jarním úklidem navíc přispějete ke zdravotně bezpečnějšímu prostředí. Seznamte se s 8 fakty o hygieně na pracovišti.